MattisCatering_2302-237.jpg
  • Facebook
  • Insta
Innformasjonside - alt du trenger å vite før levering

På denne siden finner du informasjon om menyene, tips, råd og detaljer samt hvordan vi leverer og våre tanker bak valgene vi har foretar oss.

Hvem lager maten?

Vi er et lite firma, så maten blir ikke laget i store mengder på en industriell måte, men i mindre mengder av kokker med fagbrev. Som oftes er det også oss kokkene du møter når du henter mat eller får levert hjem til deg.  Vi er opptatt av faglig kompetanse, kvalitet og mattrygghet under hele produksjonskjeden. Dette er viktig ettersom faglært kokk har kunnskap og utdanning innenfor mattrygghet, temperaturkontroll, teknikker, råvarer og holdbarhet. Vi vet at det som er en hverdag for oss, er en spesiell og viktig dag for deg som kunde. Dette glemmer vi aldri.

Menyskilt, allergi og spesialkost 

Det er viktig at alle blir ivaretatt og føler seg velkommen i ditt selskap. Derfor er vi svært opptatt av å merke og tilrettelegge for alle allergier. Menyskilt for hver enkelt rett med informasjon om retten og allergenoversikt blir plassert utover for hver rett av sjåfør. I tillegg kommer det et større menyskilt med oversikt over hele menyen. Si likevel i fra ved allergen slik at vi kan ta særskilte hensyn og kan foreta tilpasninger.  

Gluten/cøliaki: Glutenfritt brød til det antallet varslet i bekreftelsen.

Vegetar/vegan: Vi lager kikert og nøttestek istedenfor annen varmmat til de som er vegetar/vegan.

Dessert, velkomst- eller noen ekstraretter?

Velkomstsnadder - Et utvalg av småretter som er tilpasset stående velkomst med noe godt i glasset. Blir lagt opp på fat og skåler med tilhørende sticks. Se meny her.

Dessert - deilige desserter dandert i fine porselensskåler porsjonsvis med rikelig topping. Dessertene er tilpasset som en søt avlutning etter tapas. Se menyer her.

Ekstra – vi tilbyr flere ekstraretter slik at du kan tilpasse menyen slik du ønsker. Les mer her.

Rester

Det kan bli rester, og det er lurt å ha noen bokser tilgjengelig. Pakk ned eventuelle rester fort etter bespisning. Fisk og rå produkter må kastes om det står for lenge i romtemperatur. Om du er usikker på håndteringen av rester, ring så får du hjelp; tlf. 97631925.

MattisCatering_2302-459.jpg

STOR ORIGINAL TAPAS

Nysgjerrighet, nyskaping og kreativitet er stikkord for vår signaturmeny som er utviklet og forbedret siden oppstarten for åtte år siden.

Nyttig informasjon før levering

 

Varmmat

Varmmat kommer i porselensformer i termoisolert varmekasse som holder på varmen flere timer etter levering. Varmmaten holder seg svært bra i 2 timer etter levering. Vi setter kassen med varmmat i nærheten av bord/benk hvor du skal plassere maten og forklarer deg hvordan den åpnes. Vent med å åpne kassen til rett før varmmaten skal serveres.

Merk: Noen ganger har vi menyer og antallsbegrensinger som gjør at du skal varme opp maten selv. Dette vil evt. stå på menysiden til din valgte meny.  

Tidspunkt for levering

Du vil få anbefalt et leveringstidspunkt utifra informasjonen du gir i din bestilling. Generelt anbefaler vi at du får maten levert før gjestene kommer. Vi er veldig opptatt av å komme til det nøyaktige tidspunktet vi avtaler. Om vi skulle bli mer enn 5 min forsinket så sender vi deg en tekstmelding.

 

Levering

Maten blir plassert i den rekkefølgen vi anbefaler at den bør spises, og tilhørende menyskilt blir satt opp ved de aktuelle rettene. Om du henter selv, legger vi menyskilt på toppen av tilhørende rett. Gjør klar ditt serveringsbestikk, ta av plasten på skåler og fat rett før dere skal spise og ta opp evt. varmmat fra varmekassen. 

Tips. Om du skal servere maten fra din kjøkkenbenk, rydd unna små elektriske apparater etc. som ofte gir et uryddig inntrykk. Maten tar også en del plass.

 

 

 

MattisCatering_2302-915.jpg

STOR ORIGINAL TAPAS

Nysgjerrighet, nyskaping og kreativitet er stikkord for vår signaturmeny som er utviklet og forbedret siden oppstarten for åtte år siden.

Levering, henting og retur: 

Ved levering av maten til kunden påløper et gebyr på kr 375.-.

Ved henting av brukt service og utstyr hos kunden påløper et gebyr på kr 375.-.  

Din levering kan hentes og utsyr returneres til Mattis Mat i Jegerveien 4, 0777 uten leverings- eller hentegebyr.

Returner utstyr selv: Skal du returnere utstyr selv må dette gjøres senest to døgn etter selskapet. Du kan returnere til alle tider på døgnet. Er det ikke åpent, så setter du det utenfor.

​Henting av utstyr: Vi henter utstyr mandag til fredag på dagtid. Det kan avtales å sette utstyret ut på skjult plass. Om det settes under åpen himmel så dekk til med tom kasse på toppen.

Returner utstyr selv: Skal du returnere utstyr selv må dette gjøres senest to døgn etter selskapet. Du kan returnere til alle tider på døgnet. Er det ikke åpent så setter du det utenfor.

Les mer om dette i betingelsene her

Her kommer en liten kjørebeskrivelse til Jegerveien 4 ved henting og retur.

Ta av fra Slemdalsveien opp Jegerveien. Kjør oppover ca. 150 m til du har en rød barnehage til venstre for deg. Ta til venstre rett etter barnehagen. (Her er det også et skilt med pil). Kjør oppover bakken og forbi det store hvite huset helt innerst på parkeringsplassen.  Ring på ringeklokken ved nedgangen til trappen der det står «Mattis Mat».

Ta kontakt vi hjelper deg.